tirsdag den 8. august 2023

Månedens forfatter - August

 

Månedens forfatter - Dorte Prang 

I denne måned, august 2023, er Forlaget mellemgaards udvalgte forfatter: Dorte Prang. Dorte har skrevet den interessante og rørende bog "Livets fodspor", som udkommer i august 2023.

Om bogen:

Livets fodspor er en personlig, autentisk og bevægende fortælling, som tager udgangspunkt i smerten ved at miste sin søn, som valgte det jordiske liv fra, og hvordan livet på et splitsekund rykkes itu, og alle de ikke placerebare følelser, der efterfølgende melder deres ankomst, men stille og roligt også hvordan lyset igen blev tændt, da sønnens tilstedeværelse blev mærkbar.


Forfatterens egne ord om sig selv: 

Mit navn er Dorte Prang, og siden min søns selvmord i 2004, har jeg vidst at jeg en dag skulle

formidle min oplevelse af, hvordan jeg har overlevet det værst tænkelige, der kunne ske i mit liv. Og senere igen opleve at livet er fantastisk, og jeg ikke ville være en dag foruden.


Jeg har i flere år holdt foredrag om det, og nu har jeg også i bogen sat ord på både smerten ved at miste mit barn, og hvordan der også flere år senere er kommet store gaver ud af livskrisen. At skrive denne bog, giver også min søns død mere mening. Jeg har skrevet bogen i håb om at kunne hjælpe andre mennesker, både dem der mister og dem der oplever sorg i andre situationer.


Det er også en bog der giver indsigt i sorgens smerter for pårørende, kollegaer og nære relationer, og beskriver de værktøjer, jeg i dag bruger for at holde fast i et godt liv.

Jeg fortæller også om min personlige rejse, fra et liv i den finansielle sektor, hvor jeg var de første 37 år af mit arbejdsliv, og til i dag hvor jeg arbejder som spirituel rådgiver, underviser og foredragsholder, og mærker kontakten til min søn, og den styrke det giver mig i dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ugens anbefaling - uge 17

  UGE 17 I denne uge anbefaler vi kogebogen "Den lille kogebog til små pengepunge", der er skrevet af Jonathan B. Erichsen. Kogebo...

Populære indlæg