torsdag den 11. maj 2023

Månedens forfatter maj 2023

 

Månedens forfatter - Solveig Lundsfryd

I denne måned, maj 2023, er Forlaget Mellemgaards udvalgte forfatter: Solveig Lundsfryd. Hun har skrevet den utrolig spændende bog "En tilfældighed", som udkom i december 2021. 

Om bogen:

Bogen tager os igennem forskellige kapitler i Solveigs liv. Fra en opvækst på en minkfarm, en far i modstandsbevægelsen under krigen, skjulte franske soldater til et hverdagsliv med en hårdtarbejdende mand og tre børn med alt, hvad det indebærer af op- og nedture.


Forfatterens egne ord om sig selv:

Når jeg tænker over det, så er jeg faktisk meget stolt af alt det, jeg har udrettet i mit liv. Jeg har altid sørget for at holde mig i gang. Jeg har i mange år holdt mig beskæftiget med både at hækle, male, strikke, sy, lave sølvsmykker, lave halskæder i ben, jeg har vævet, og meget meget mere. Det har været vigtig for mig. 

Dengang jeg var på arbejdsmarkedet, der var jeg professionelt beskæftiget som indretningsarkitekt, hvor jeg hovedsagelig tegnede badeværelser og køkkener, men jeg har faktisk også prøvet i mine sidste 7 år på arbejdsmarkedet, at være ansat i min søns ejendomsmæglervirksomhed. Og det var meget anderledes, men dog spændende.

Når jeg tænker over det, så skulle jeg måske kun have holdt mig til eller to ting, men sådan ligger det ikke lige til mig. Jeg har altid haft gang i rigtig mange ting - og det har været drivkraften for mig. Jeg tænker, at jeg med fortællingen om mit liv måske med min bog kan bidrage som en øjenåbner for mange unge mennesker, som måske er kommet til en korsvej i deres liv og er bange for om de vælger den rette vej. Mit råd er, at de bare skal kaste sig ud i det – og ikke være bange for at vælge at gå til højre eller venstre.

Min bog er også en øjenåbner, fordi den tegner et meget tydeligt billede af livet og verden dengang.

Jeg har også altid læst rigtig meget, og da jeg undervejs havde lavet nogle notater om forskellige begivenheder, så skete der det en dag, at jeg fik jeg ideen til skrive min bog.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ugens anbefaling - uge 19

  UGE 19 I denne uge anbefaler vi bogen "Mellem blomster og pigtråd", der er skrevet af Gerd Secher Bogen handler om alternative l...

Populære indlæg