tirsdag den 28. februar 2023

Månedens forfatter marts 2023

 

Månedens forfatter: Erdal Colak


I denne måned, marts 2023, er forlaget mellemgaards udvalgte forfatter: Erdal Colak. Han har skrevet den fantastiske bog "Kærlighed, eksistens og dig", der udkom her i februar 2023.

Forfatteren egne ord om sig selv:

Arthur Schopenhauer er den første filosof, der bragte emnet kærlighed ind på filosofiens grænser.  Da jeg begyndte at interessere mig for filosofi, indså jeg overraskende, at udover Schopenhauer har filosoffer aldrig har lagt vægt på kærlighed. Det fik mig til at skrive en filosofisk roman, hvor kærlighed er det essentielle.

 

Romanen, Kærlighed, eksistens og dig er en fortælling fyldt med hemmeligheder, kærlighed og oversvømmelse af følelser, der kan afspejle den læsende selv. Kærlighed, eksistens og dig er en gribende historie om Sidars liv og hans svære valg. Dilemmaet om, hvorvidt han skal vælge mellem sin kærlighed eller sin kone.

 

Sidar følte sig isoleret fra mennesker og liv. Han var så ensom i ånden, at han mærkede det med hele kroppen, da han sad ved siden af Ilayda. Som et træ i bunden af en klippe, en klippe… Han mistede sig selv i tanken, hans indre stemme begyndte at tale som hvisker: ”Glem ikke, Sidar! Du er nødt til at leve livet ved at stille spørgsmålstegn. Du har aldrig gjort dette før. Som Sokrates sagde: ”Det undersøgte liv er ikke værd at leve.” Det, der gør livet meningsfuldt, er livskvaliteten. Selvfølgelig bør folk sætte spørgsmålstegn ved det liv, de lever, og de grundlæggende værdier i dette liv. En person, der tænker og sætter spørgsmålstegn ved livet med alle dets træk, bliver glad. En person, der sætter spørgsmålstegn ved det synlige og det usynlige om livet, er dydigt. Livet omfatter alt, men det passer også inden for en tidsramme.

 

Hvem er jeg?

Til dem der ikke kender mig…

Jeg hedder Erdal Colak, og er 47 år gammel. Jeg er uddannet cand. scient. i informationsvidenskab og bibliotekar fra IVA København Universitet. Fra Tyrkiet har jeg en baggrund som journalist og forfatter. Jeg har indtil videre udgivet 10 bøger, herunder 2 på dansk, et på kurdisk, 5 på tyrkisk og et på engelsk. Ud over det har jeg en stor interesse i personligudvikling og life-coaching og har taget kurser inden for personlig udvikling som Life-coaching og NPL.

Jeg er meget politisk aktiv og sidder i bestyrelsen i Vallensbæk Kommune, faktisk siden 2009. I min fritid er jeg sammen med min familie og venner. Jeg er gift og far til Isra og Nisa på 17 og 18 år. Jeg bruger min fritid til at være sammen med mine piger og være politisk aktiv samt skrive bøger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ugens anbefaling - uge 19

  UGE 19 I denne uge anbefaler vi bogen "Mellem blomster og pigtråd", der er skrevet af Gerd Secher Bogen handler om alternative l...

Populære indlæg