mandag den 17. april 2023

Månedens forfatter april 2023

 

Månedens forfatter - Tine Mangor Grave

I denne måned, april 2023, er Forlaget Mellemgaards udvalgte forfatter: Tine Mangor Grave. Hun har skrevet tre fantastiske bøger, hvor den seneste er "Pagten fra fortiden", som udkom i april 2023.

Forfatterens egne ord om sig selv:

Jeg voksede op som enebarn, da jeg var efternøler til en storesøster jeg stort set aldrig så, og mine
forældre, især min far havde travlt med at få deres virksomhed op at køre. Det var et hårdt, men
nødvendigt slid og det måtte naturligvis være på bekostning af noget andet og det blev så mig. Så
i stedet for mine forældre, så tog min højt elskede mormor sig af mig, i mine barndomsår. Hun var
min klippe.

Jeg er dyb romantiker og har altid haft en meget livlig fantasi. Har skrevet lige så længe jeg kan
huske, men fortalte det ikke til nogen. Mange af mine tidlige historier ligger stadig gemt væk.
Mine egne børn var de første der fik at vide at jeg skrev. Som romantiker har jeg altid haft en urokkelig tro på en sand gentleman og prinsen på den hvide hest, med hjertet på rettet sted, hvilket er grunden til at mine værker ikke er alle og enhvers kop te, da de er så gennemsyret sukkersøde, dette til trods for at livet, fra en meget tidlig alder, viste mig det stik modsatte. Jeg blev fra barnsben af dømt anderledes og behandlet derefter. hvilket blev inspirationen til min første bog.

Det blev mit helle at sidde for mig selv og skrive. Her fik min fantasi frit spil, til at folde sig ud i
fuld flor og skabe mine egne historier. Jeg holder meget af historier om slægter og slotte, hvilket ofte er gennemgående elementer i mine værker.

Hvad angår min egen slægts historie, så fortalte min faster mig engang, at vores efternavn
stammer fra en engelsk sømand der kortvarigt gik i land i Danmark, men var her længe nok til at
starte vores gren af familien, med en søn, som fik hans efternavn. Sømanden fandt jeg aldrig, men historien gav næring til min fantasi som ville, at han var ud af en fornem familie og at der et eller andet sted stod et slot, som blot ventede på at dets arving skulle ankomme, hvilket blev plottet der grundlagde idéen til min 2. bog.

Et par generationer efter ”sømanden”, bosatte min familie sig i Brede, i Kongens Lyngby, hvor
jeg er født og opvokset; derfor et sted som står mit hjerte meget nært. Jeg er 4. generation af en
væverske fra Brede Klædefabrik. Brede er et utrolig smukt og naturskønt område, med både skov
og Mølleåen løbende lige igennem det hele og netop denne natur er, lettere omskrevet, blevet
flettet ind i mine bøger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ugens anbefaling - uge 19

  UGE 19 I denne uge anbefaler vi bogen "Mellem blomster og pigtråd", der er skrevet af Gerd Secher Bogen handler om alternative l...

Populære indlæg