fredag den 11. juni 2021

RUGBRØDSJOURNALIST BLANDT STJERNER

 RUGBRØDSJOURNALIST BLANDT STJERNER 

Oplevelser på Demokraten og i ungdomsårene 1964-73



Forlaget mellemgaards egen forfatter, Hasse Boe, har udgivet en bog om de stjerner, som han har interviewet gennem hans år som journalist på Demokraten, herunder også Birgit Nordin. Om hende skriver Hasse Boe på hans Facebook: 

Hun er superstar på alverdens operascener i årene 1958 til 86. Og derefter læremester på Stockholms Royal College of Music. Den svenske sopran Birgit Nordin synger her bl.a. tolv store Mozartian roller. Stjernen har andre store roller som Gilda i ”Rigoletto” og Rosina i ”Barneren i Sevilla”. Nordin optræder med succes i DR-TVs dyreste opera ”Lulu” og rammer Aarhus Teater, hvor Den jyske Operas gæstespiller med Kurt Weills ”Mahagonny” i 1970. Her møder jeg Opera-divaen til interview i avisen Demokraten om hendes karriere og kald. Stjernen skal ikke til VM i fodbold i 1970 – og heller ikke til EM her i 2021:
”Fodbold-entusiaster finder deres hobby tidløs. Opera har den samme betydning for mig, siger Birgit Nordin bl.a. Hvis blot folk én gang ville gå ind og opleve en opera, tror jeg, at mange ville komme igen. Men jeg bebrejder ingen fodboldfans for manglende interesse for opera, da jeg absolut ikke selv ønsker at se en fodboldkamp."


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ugens anbefaling - uge 16

  UGE 16 I denne uge anbefaler vi bogen "Manden, der aldrig blev født", der er skrevet af Klaus Nørgaard Jørgensen.  Bogen handler...

Populære indlæg