torsdag den 29. august 2024

Månedens forfatter - oktober 2024

Anja Maria Hansen
Forlaget har i denne måned udvalgt, Anja Maria Hansen, som månedens forfatter. Anja haar udgivet digtsamlingen 'GAMMEL, PARANODID OG KONSPIRATORISK'.
Forfatterens egne ord: Hvorfor jeg skrev digtsamlingen, Guds engle. Fordi jeg følte mig fascineret af de barske historier, der udspringer fra ældre borgere, som har fået et værelse på et plejehjem. Jeg kunne ikke lade være med at skrive, fordi der var så mange ord, som trængte sig på. Det startede med et par digte, lagt til side. Lige pludselig havde jeg skrevet nok til en digtsamling, og jeg tøvede ikke med at få udgivet dem. Jeg kan bedst beskrives som en gammel kending i Dansk Psykiatri, samt en meget stærkt engageret mor til en autistisk dreng, tidligere posedame i Københavns indre, samt en stolt kvinde og en flittig poet. Jeg bor i Nordsjælland med min mand, som er 5 år yngre end mig og vores søn, som klarer sig så fint. Jeg arbejder med rengøring, når jeg ikke skriver digte. Jeg har derfor styr på mit liv, samt jeg føler mig meget lykkelig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ugens anbefaling - 41

I denne uge anbefaler Forlaget mellemgaard 'DET NÆSTE LIV', der er skrevet af Sanne Siw Henriksen. Om bogen: Der er så mange sp...

Populære indlæg